Begeleiding
De begeleiding die ik bied, is gericht op de praktische kant van het werk. Wat houdt de rol van directeur concreet in? Welke specifieke taken liggen er? Hoe zit het onderwijs op een school of kindcentrum in elkaar, waar ligt je verantwoordelijkheid en hoe verhoudt jouw school zicht tot het wettelijk kader? Natuurlijk kijken we ook naar de persoon achter de directeur, want goed leidinggeven houdt in dat je over een stevige dosis zelfkennis beschikt.
Vanuit vier verschillende invalshoeken onderzoek ik samen met de directeur hoe missie en visie zich verhouden tot de ingerichte onderwijsomgeving, wat de kracht en mogelijkheden zijn van het team, wat de kwaliteit is van het gegeven onderwijs, hoe de school of het kindcentrum zich verhoudt tot het wettelijke kader en wat er (mogelijk nog) nodig is om aan het kader te voldoen.
Door dit samen te doen, ontstaat er voor de directeur al snel een helder beeld: hoe staat de organisatie ervoor, wat is de kwaliteit van opvang en onderwijs, waar liggen de prioriteiten en wat dit betekent voor de starter in de komende tijd.
De missie en visie van de school vormen daarbij het uitgangspunt. De begeleiding richt zich op de starter die de ambities die de school voor zichzelf heeft gesteld wil realiseren. Hoewel elke school de opdracht heeft goed onderwijs te bieden, heeft iedere school de vrijheid om daar zelf invulling aan te geven. De begeleiding ondersteunt het versterken van de unieke werkwijze en kwaliteit van de organisatie.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.